10 Haziran 2014 Salı

Yaz geldi diye sevinirken havalar bir sıcak bir yağmurlu yaz yağmuruna yakalanan kızım ve ben sonunda yaz gribine yakalandık ve gribi yenmek için hemen şifa kaynağı sofralarımızın baş tacı çorba pişirdim.Mevsimi geçmeye yakın enginar,tavuk göğsü,yoğurt nohut derken besleyici değeri yüksek nefis lezzetli bir çorba oldu,pişer pişmez hemen bir kase içtim nefis sizde denemek istersiniz bel ki tarif hemen aşağıda..........
EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ

MALZEMELER

1 ADET TAVUK GÖĞSÜ
2 ADET ENGİNAR ÇANAĞI
1 KASE HAŞLANMIŞ NOHUT
1 SB TEL ŞEHRİYE
4 YK YOĞURT
1 YK UN
1 YUMURTA (sarısı)
1 YK TERE YAĞ 
6 BARDAK SU
TOZ KIRMIZI BİBER,DEREOTU

YAPILIŞI

Tencereye sıcak su tavuk göğsü haşlanır.
Enginarlar bol limonlu suda yumuşayana kadar haşlanır.
Tavuk göğsü ve enginar yumuşayınca birleştirilir şehriye eklenir.
Şehriye kabarınca nohut eklenir.
Ayrı bir  kasede yoğurt,un,yumurta sarısı,çırpılır çorbanın suyuyla ılıtılıp yavaş yavaş çorbaya karıştırılarak eklenir  10 dakika daha kaynatılır.
Çorba kıvam alınca servis kabına alınır.
Üzerine kırmızı biberli tere yağ ve dere otu gezdirilir.




Paylaş:Facebook Twitter Google+

2 yorum:

  1. ben çok severim canım yoğurtlu çorbaları.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım beğenmene çok sevindim .Sevgiler mutfagabuyrun.

      Sil