25 Şubat 2014 Salı

Merhaba bugün sizlerle sütlü tatlılardan Kadayıflı Muhallebiyi paylaşmak istedim .Daha öncede söylemişimdir sütlü tatlılara bayılırım.Şerbetli tatlılarla pek aram yoktur,hafifliği, kolay hazırlanması öncelikli tercihimdir. .Kadayıfı, şerbetli tatlılarda kullanırız genelde ama bu kez sütlü tatlıya eşlik ediyor. Bu tatlıyı ilk yediğimde bana çok ilginç gelmişti.Kadayıfı şerbetsiz hiç düşünememiştim birkaç tadımdan sonra sütlü tatlılarla uyumuna bayıldım ve bende  bugün Kadayıflı Muhallebi yaptım içine kendi yorumumu kattım sizlerle paylaşmak istedim....deneyin beğene
ceksiniz.
KADAYIFLI MUHALLEBİ TARİF, KADAYIFLI MUHALLEBİ NASIL YAPILIR,KADAYIFLI TARİFLER,KADAYIFLI TATLI TARİFLER,KOLAY KADAYIFLI MUHALLEBİ TARİFİ,MUHALLEBİLİ TARİFLER,PRATİK KADAYIFLI MUHALLEBİ NASIL YAPILIR,GÜN İKRAMLARI,

EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ

  • MALZEMELER
  • 1 LİTRE SÜT
  • 1 SB UN 
  • 1 SB ŞEKER
  • 4 YK NİŞASTA
  • 1 PK VANİLYA( 1 pk vanilyalı pudınglede hazırlanabilir)
  • 1 PK KREMŞANTİ
  • 1 SB SÜT
  • 2 SB KADAYIF (ufalanmış)
  • 4 YK ŞEKER
  • 2 YK TEREYAĞ
  • YAPILIŞI
  • Tavaya kadayıflar alınır ,kısık ateşte her tarafı aynı renk alana kadar karıştırılıp kavrulur.
  • Kadayıfları tavadan almadan şekerin ,tereyağının yarısı ilave edilir.
  • Biraz karıştırılır,kadayıflar soğumaya alınır.
  • Kalan kadayıflar da aynı işlemlerle hazır edilir.
  • Tencereye süt,şeker,nişasta un,vanilya alınır .
  • Orta ateşte karıştıra karıştıra koyulaşması beklenir.
  • Koyulaşan muhallebi soğumaya bırakılır.
  • Diğer bir kapta 1 sb sütle kremşanti çırpılır.
  • Soğuyan muhallebiye yavaş yavaş eklenir.
  • Karışım mikserle 3 dk hızlı devirde çırpılır.
  • Servis tabağının tabanına kadayıfın yarısı yayılır .
  • Üzerine soğuyan muhallebi,en üste kalan kadayıf eklenir.
  • Buzdolabında en az 2 saat bekletilip servis edilir.
  • Kadayıflı Muhallebi Tatlımız hazır.

  • AFİYET OLSUN........



Paylaş:Facebook Twitter Google+

5 yorum:

  1. çok severim bu tatlıyı canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir tatlı altı yumuşacık üstü çıtır çıtır oluyor.
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım .Sütlü tatlılar favorimdir.

      Sil
  3. TEŞEKKÜRLER YENİ FARKLI LEZZETLERLE BULUŞMAK İÇİN....

    YanıtlaSil