16 Mayıs 2014 Cuma

Merhabalar Hayırlı Cumalar, dün yemek programının birinde Lor Tatlısı yapıyorlardı hemen dikkat kesildim tarif not ettim.Bugün sabah kalktım dolabıma baktım lor peynirim var tatlımı hemen yapmalıyım dedim ve sonuç işte karşınızda .Tarifi paylaşan bayan Tatlı demişti ama aslında kurabiye ama istenilirse şerbet hazırlanıp üzerine gezdirilebilir.İçinde margarin olmayışı ayrıca güzel .Yumuşak ve leziz bir tatlı oldu.Lor Tatlısı nasıl olur diyenlere tarif hemen paylaşıyorum.
EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ

EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ

MALZEMELER

500 GR LOR PEYNİRİ
2 SB ŞEKER
1 SB SIVI YAĞ
2 YUMURTA SARISI
1/2 LİMON SUYU
1 PK VANİLYA
1 TK KABARTMA TOZU
4-5 SB UN

ÜZERİ İÇİN

2 YUMURTA BEYAZI
1 SB ŞEKER

YAPILIŞI

Yoğurma kabına şeker ,lor,yumurta sarısı ,sıvı yağ alınır iyice karıştırılır.
Karışım homojen kıvam alınca ,yarım limonun suyu sıkılır.
Karışıma elenmiş un ,vanilya, kabartma tozu azar azar eklenir .
Yumuşak, ele yapışmayan kıvam alan hamurdan, ceviz büyüklüğünde parçalar koparılır ,yuvarlanıp tepsiye dizilir.
Tepsiye dizilen talıların üzerine yumurta beyazı sürülür ,şeker serpilir.
Tatlılar önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri pembeleşene kadar pişirilir.





Paylaş:Facebook Twitter Google+

1 yorum:

  1. ELLERİNİZE SAĞLIK:)
    Bu Lor Çöreğini ben de severek yaparım:)
    Ben de sayfama beklerim sizi.
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil