11 Şubat 2015 Çarşamba

Merhabalar.Bu akşam için Etli Patates yaptım.Eminim ki hepimizin tadına aşina olduğu bir yemek ama birde benim anlatımımla denemek istersiniz diye paylaşmak istedim.Eşim evlendiğimizde bu yemeği yapmak istediğimde burun kıvırıyordu şimdi benim elimden olduğu için midir bilmem ama artık bugün etli patates yapsana der oldu.Benim çok sevdiğim bu yemek damağıma Annemin o hünerli ellerinden alıştığım bir lezzet olup iyice yerleşmiş umarım bende en az onun kadar başarılıyımdır.Şimdi buyurun tarife.....
EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ
EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ

MALZEMELER

250 GR KUŞBAŞI ET

4 ADET BÜYÜK BOY PATATES

2 ADET BÜYÜK BOY DOMATES

1 YK DOMATES SALÇASI

1 TK BİBER SALÇASI

3 YK SIVI YAĞ

1 BÜYÜK BAŞ SOĞAN

2 ADET KAPYA BİBER 

TUZ,KARABİBER

YAPILIŞI

Tencereye etleri alır suyunu çekene kadar harlı ateşte pişirir,ardından suyunu çeken etlerin üzerine 2 sb sıcak su ekleyip etler yumuşayana kadar pişmeye bırakılır.

Etler suyunu çekince sıvı yağ ,salçalar,ince kıyım soğanı eklenir birlikte kavrulur.

Rendelenmiş domatesi de karışıma ekler sos kıvamı laması sağlanır.

İri parçalar halinde doğranmış patatesler ve kapya biberler tencereye eklenir yeterince suyu eklenir tuzu ve karabiberi gezdirilir orta ateşte patatesler yumuşayana kadar pişmeye bırakılır.

ETLİ PATATES YEMEĞİ servise hazır.

AFİYET OLSUN..............







Paylaş:Facebook Twitter Google+

1 yorum:

  1. Elinize sağlık en sevdiğim tencere yemeklerinden biridir sevgiler

    YanıtlaSil