18 Kasım 2014 Salı

Merhabalar.Dün AŞURE yapmıştım onu paylaşmak istedim .Geçen yılda aşureyi kendim yapmıştım ama paylaşmak nasip olmamıştı.Bu kez işimi şansa bırakmak istemedim ve hemen bloğun başına geçtim ve buradayım.Şimdi benim elimden benim anlatımımla AŞURE....
AŞURE NASIL YAPILIR,AŞURE NASIL HAZIRLANIR,AŞURE İÇİN GEREKLİ, MALZEMELER,AŞURE
EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ

MALZEMELER


650 GR AŞURELİK BUĞDAY(geceden ıslatılmış)

1500 GR ŞEKER

1 ÇB NOHUT(geceden ıslatılmış)

1 ÇB KURU FASULYE(geceden ıslatılmış)

1 ÇB PİRİNÇ

1 AYVA

2 ADET ELMA

8-10 ADET KURU KAYISI

5-6 ADET KURU İNCİR

1 ÇB KURU ÜZÜM

1 SB SÜT

1 ADET NAR(üzeri için)

1 KF.BEYAZ SUSAM

1 KF KAVRULMUŞ SUSAM

FINDIK, CEVİZ ,FISTIK(üzeri için)

TARÇIN

YAPILIŞI

Geceden iyice yıkanıp ,ıslatılan buğday yeterince suyu olduğundan emin olununca önce harlı ateşte ardından ,kısık ateşte kaynamaya bırakılır.

Diğer yandan yine geceden ıslatılan fasulye ve nohutta ayrı kapta kaynatılır suyu süzülür ve buğdaya eklenir.

Pirinçte yıkanır kaynayan malzemelere eklenir ve karışım özleşince yıkanan  ve küçük küpler halinde doğranan incir ,kayısı,üzüm karışıma eklenir ve karıştırılır.

Ayva  ve elma küçük küçük doğranır beyaz susam ve kavrulmuş susam karışıma eklenir.


Aşure pişmeye yakın şekeri ve sütü eklenir bir taşım daha kaynatılır aşure ateşten alınır.

Kaselere paylaştırılan aşure üzeri fıstık, ceviz, nar, tarçınla , fındıkla süslenir .Bol malzemeli Aşuremiz pişti.

AŞURE servise hazır.


AFİYET OLSUN.....










Paylaş:Facebook Twitter Google+

1 yorum:

  1. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil