30 Nisan 2014 Çarşamba

Merhabalar.Mutlu günler.Bugün Antalya da yağmur güneş,rüzgar karışık bir hava var.Mevsimlerden bahar ama bir an kış bir an bahar .Bugün baharın en güzel meyvelerinden çilekli bir pata yaptım.Yapımı kolay lezzette olay bir pasta oldu.Pastanın lezzetini katlamak için kedi dilinden yardım aldım.Kedi diline çikolatalar eşlik etti.Pastanın ilk tadına bakan kişi her zaman ki gibi bizim evin lezzetçi başı kızıma tattırdım.Anneciğim nefis diyerek boynuma atladı .Bende bu beğeninin üzerine pastamı sizlerle paylaşmak istedim.
EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ

EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ

MALZEMELER

1 LİTRE SÜT
 1 PK KEDİ DİLİ BİSKÜVİ
10 YK ŞEKER
2 YK İRMİK
4 YK UN
1 YK TEPELEME NİŞASTA
1 PK VANİLYA
10-15 ADET ÇİLEK
1 KASE DAMLA ÇİKOLATA
SÜSLEMEK İÇİN ŞEKERLEME

YAPILIŞI

Tencereye sütten 1 çb ayrılır,şeker,nişasta,un vanilya alınır karıştırılır.
Topaklanmayı engellemek için devamlı karıştırılır,kıvam alınca ateşten alınır soğumaya bırakılır.
Kedi dilleri kelepçeli kalıbın boyunda kesilir,kesilen parçalar ,pastanın tabanında kullanılır.çb süte batırılır.
Kesilip ayarlanan bisküviler daha önceden ayrılan 1çb süte batırılır.
Bisküviler kalıbın çevresine sıralanır,kesilen parçalar taban olarak dizilir.
Soğuyan muhallebinin yarısı dökülür yayılır.
Üzerine çilekler dilimlenir ve damla çikolata gezdirilir.
Kalan muhallebi tekrar yayılır.
Pasta hazır sayılır,süslemek için çilekler ve şekerlemelerle süslenir.
Dolapta 2-3 saat dinlendirilir .
KEDİ DİLİ PASTA ''ÇİLEK VE ŞEKERLEMELİ '' servise hazır.

AFİYET OLSUN.....

  



Paylaş:Facebook Twitter Google+

0 yorum:

Yorum Gönder