2 Mart 2014 Pazar

Çay saatlerini olmazsa olamazı kek daha doğusu pasta tarifi paylaşmak istiyorum.Günlerden cumartesi ve canım kızım evde birazda hasta bana nazlanıp duruyordu. Anne pasta anne kek diye  bende dayanamadım hem pasta hem kek bir arada olmalı dedim ve Ağlayan Keki yaptım.Tam kızımın istediği gibi hem pasta hem kek sizde kendinizi yada kuzucuğunuzu şımartmak için Ağlayan kek yapın, daha önce hiç denemediyseniz merak etmeyin tarifi hemen altta paylaştım....

EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ


  • MALZEMELER
  • 4 YUMURTA 
  • 1 SB ŞEKER
  • 1 KF SÜT
  • 4 YK KAKAO
  • 1 PK VANİLYA 
  • 1,5 PK KABARTMA TOZU
  • 1,5 SB UN
  • 1 SB SÜT ( keki ıslatmak için)
  • KREMASI İÇİN
  • 2 SB SÜT
  • 1 PK KREMŞANTİ
  • 1 YK NİŞASTA
  • 3  YK UN
  • 3 YK ŞEKER
  • 1 PK VANİLYA
  • ÇİKOLATA SOSU İÇİN
  • 1 ÇB BİTTER ÇİKOLATA (ülkerin damla çikolatalarından)
  • 2 YK KAKAO
  • 3YK ŞEKER
  • 1 YK NİŞASTA
  • 1SB SÜT
  • YAPILIŞI
  • Karıştırma kabına yumurtalar kırılır şeker alınır,çırpılır.
  • Kakao,süt eklenir çırpılır.
  • Elenmiş un,vanilya,kabartma tozu eklenir.
  • Kek hamuru önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20-25 dk pişirilir.
  • Pişen kek soğutulur kürdanla her tarafına delikler açılır,1 sb sütle ıslatılır.
  • KREMASI İÇİN
  • Küçük bir tavaya süt,şeker, un,nişasta,vanilya alınır devamlı karıştırılır.
  • Koyulaşması beklenir ,koyulaşan krema ateşten alınır.Soğutulur.
  • Kremşanti 1 sb soğuk sütle çırpılır.Soğuyan kremaya eklenir mikserle 2-3 dk yüksek devirde çırpılır.
  • Krema hazır edilir.
  • Kekin üzerine yayılır,dolapta 1-2 saat bekletilir.
  • ÇİKOLATA SOS İÇİN
  • Süt,kakao,şeker,çikolatalar,nişasta birlikte karıştırılır.
  • Koyulaşması beklenir,kıvam alınca ateşten alınır .
  • Dolapta yeterince soğutup ,dinlendirilen kremalı kekin üzerine çikolata sos gezdirilir,dilimlenir..
  • AĞLAYAN PASTA servise hazır.
  • AFİYET OLSUN..........








  •  



Paylaş:Facebook Twitter Google+

0 yorum:

Yorum Gönder