15 Şubat 2014 Cumartesi

Haftanın sonuna geldik. Akşama misafirim gelecek ne yapsam diye düşünürken dolabımda KURU KAPYA BİBERLER  olduğunu hatırladım ve dolma yapmaya karar verdim.Bu sefer sumak değilde Annemin kendi elleriyle ayıklayıp kaynattığı tamamen doğal nar ekşisi ekledim .Ekşiliğini böyle elde ettim ve gerçekten lezzetine lezzet kattı.Ben kuru dolmayı bugün böyle yaptım misafirlerim ve sizlerde umarım beğenir ve denersiniz.

EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ

  • MALZEMELER
  • 15-20 ADET KURU KAPYA BİBER
  • 3 ADET ORTA BOY SOĞAN
  • 1 YK BİBER SALÇASI
  • 1 YK DOMATES SALÇASI
  • 1,5 SB PİRİNÇ
  • 4-5 YK SIVIYAĞ
  • 2-3 YK NAR EKŞİSİ
  • 1-2 SB SU
  • 5-10 DAL MAYDANOZ
  • KARABİBER,TUZ,PUL BİBER,NANE
  • YAPILIŞI
  • Biberler sıcak suda 2-3 dk haşlanır.Tavaya salçalar ,sıvı yağ ,küp doğranmış soğanlar alınır kavrulur.Pirinç eklenir maydanoz ince kıyılır eklenir.Baharatlar ve tuzu eklenir .Karıştırılır ve biberler yarısına kadar doldurulur .Ağızlarını birbiriyle kapatırız.
  • (pirinçler taşıp dağılmasın diye)Nar ekşisini yeterince suyla açıp üzerine gezdirir orta ateşte pişirilir.Biberler yumuşayıp pirinçler kabarınca ateşten alınır.(2-25 dk)

  • AFİYET OLSUN...................


Paylaş:Facebook Twitter Google+

0 yorum:

Yorum Gönder