1 Şubat 2014 Cumartesi

Merhabalar.Elmalı Tart benim en sevdiğim elmalı tarif .Elmalı tartta bolca tarçın olmasıyla benim tartışmasız en sevdiğim lezzetlerden  ımmm bayılıyorum .Elmalı tartı hazırladığımda yanında nedense çayı pek sevmeme rağmen hemen bir çay demlemek  geliyor içimden.Tartımı hazırladım ve çayımı demliyorum değmeyin keyfime kızıma da sıcak bir bardak süt birlikte keyif yapıyoruz ve bir yandan da tartımın tarifi paylaşıyorum.

EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ

  • MALZEMELER
  • 5 ADET ELMA

  • 125 GRAM MARGARİN (oda ısısında)

  • 2 TATLI KAŞIĞI TARÇIN

  • 1 ÇAY BARDAĞI ŞEKER(elmalı harç için)

  • 1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ

  • 1 SU BARDAĞI ŞEKER

  • 1 PAKET KABARTMA TOZU

  • 1 PAKET VANİLYA

  • ALDIĞI KADAR UN

  • YAPILIŞI
  • Elmaların kabukları soyulup rendelenir tavada suyunu salıp çekene kadar pişirilir ,şekeri ve tarçını eklenip sos haline getirilip hazır edilir.

  • Yoğurma kabına yumuşak margarin ,şeker,yumurta,sıvı yağı  alınır iyice birbirine geçene kadar karıştırılır.

  • Elenmiş unu,kabartma tozu ,vanilya karışıma eklenir yumuşak bir hamur hazırlanır,hamur 30 dakika dolapta dinlendirilir.

  • Dinlenen hamurdan bir miktar üzerine kafes yapmak için ayrılır ,yağlanan tart kalıbına hamur yayılır 10 dakika 180 derece fırında pişirilir.
  • Ardından üzerine elmalı harç boşaltılır üzerine ayrılan hamurdan kafes yapılıp önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.

  • ELMALI TART servise hazır.






Paylaş:Facebook Twitter Google+

0 yorum:

Yorum Gönder