5 Şubat 2014 Çarşamba

Tatil sebebiyle bol bol aile gezmesi yapıyoruz.Yine dün aile gezmesinde çay saati ikramlarında sunu lezzetiyle farklı tarifle tanıştım.İngiliz keki daha önce deneyenleriniz var mı?Ev sahibine tarifini sordum sağ olsun tarifini benimle paylaştı.Fevziye Hanıma teşekkürler.Sizi bilmem ama ben önce şekline ardından tadına bayıldım Eve geline kekimi yaptım süsledim ,
denemeyenler için sizlere; benim elimden denenmiş tarif ve sunumuyla İngiliz kek..............

EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ


  • MALZEMELER
  • 4 YUMURTA
  • 8 FİNCAN ŞEKER
  •  4 FİNCAN MEYVE SUYU(portakallı)
  • 3 FİNCAN SIVI YAĞ
  • 11 FİNCAN UN
  • 1 PK KABARMA TOZU
  • 1 PK VANİLYA
  • SOSU İÇİN
  • 3SB SÜT
  • 6 YK KAKAO
  • 6 YK ŞEKER
  • HİNDİSTAN CEVİ
  • YAPILIŞI
  • Karıştırma kabına şeker yumurta alınır çırpılır.Meyve suyu sıvı yağ eklenir.
  • Elenmiş un,vanilya ,kabartma tozu eklenip tekrar karıştırılır. 
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dökülen kek 
  • Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
  • Pişen kek üçgen şekiller verilerek kesilir.
  • Süt,kakao,şeker karıştırılarak sos hazırlanır,üçgen kekler sosa batırılır ardından da hindistan cevizine batırılıp servis tabağına alınır.

  • AFİYET OLSUN...................


Paylaş:Facebook Twitter Google+

0 yorum:

Yorum Gönder