21 Ocak 2014 Salı

Kızımın beslenme listesinde bugün börek vardı.Pazar alış verişinden ısırgan almıştım kullanmak için uygun zaman dedim ve ısırganlı böreğimi yaptım.Bizim evin' lezzetçi başı' kızım ;böreği ilk ona tattırdım ve geçerli oy aldım sonrasında beslenmesine börek dahil oldu.İlk denememde bizimkilerden geçerli oy alan böreğimi gururla sizlerle paylaşmak isterim.

EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ

  • MALZEMELER
  • 1 KG YUFKA
  • 2 DEMET ISIRGAN
  • 1 ORTA BOY SOĞAN
  • 2 YK SIVI YAĞ
  • 100 GR LOR PEYNİRİ (arzuya göre)
  • 1 YUMURTA
  • 1 SB SÜT
  • 1 ÇB SIVI YAĞ
  • TUZ,KARABİBER,ÇÖREK OTU,SUSAM

  • YAPILIŞI
  • Isırganlar ayıklanır,yıkanır,sirkeli suda bekletilir.Tavaya iki yemek kaşığı sıvı yağ alınır.Soğan doğranır,üzerine ısırganlar doğranır çok az sotelenir, tuzu, karabiberi, lor peyniri (arzuya göre) eklenir ateşten alınır. Süt, sıvı yağ, yumurta karıştırılır sos hazırlanır. Fırın kabı, fırçayla yağlanır.İlk yufka serilir sosu her tarafına yayılır sırasıyla üç kat serilir  aralarına sosu sürülür üçüncü katta iç malzeme yayılır.Kalan yufkalara aynı işlem uygulanır,üzerine çörek otu, susam gezdirilir.
  • 180 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. 






Paylaş:Facebook Twitter Google+

0 yorum:

Yorum Gönder