9 Temmuz 2014 Çarşamba

Merhabalar.Bu akşam için bizim köyün artık herkes tarafından bayıla bayıla yenilen harika yemeği Hamur Dolmayı yaptım.Bu yemek tam bize has bir lezzet bilmiyorum başka yerlerde yapılıyor mu ama inanın harika bir dolma.Bol sütlü,bol kaymaklı ımmm bayılacaksınız.Şimdi burun tarife.

EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ


EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ

MALZEMELER

250 GR YAPRAK
1 LİTRE SÜT
2 YK KAYMAK
5-6 DAL TAZE SOĞAN
1/2 MAYDANOZ
1 ÇB SIVI YAĞ
2-3 DAL MELATURA YADA DEREOTU
KEKİK ,PUL BİBER
TUZ
2-2,5 SB UN

YAPILIŞI

Yeşil soğan ,maydanoz,melatura,ince kıyılır.
Kekik,pul biber,sıvı yağ,un ilave edilir üstle yumuşak bir hamur yapılır.
Yapraklar sıcak suda 1-2 dakika bekletilir ve süzülür.
Yaprağın üzerine hamurdan 1 yk alınır yayılır gelişi güzel sarılır tencereye dizilir.
Hamur ve yaprakları sarma işlemi bitince zerini geçen su eklenir ,suyu çekince sütü gezdirilir pişmeye yakın zerine  kaymak  gezdirilir bir taşım daha kaynatılır ateşten alınır.

KAYMAKLI HAMUR DOLMA servise hazır.




Paylaş:Facebook Twitter Google+

1 yorum:

  1. Blogunuzu blog keşif etkinliği sayesinde keşfettim :) Bu etkinlik sayesinde bir çok blogu tanıma fırsatı buldum :)) Çok güzel bir etkinlik oldu :)) Benim bloguma da beklerim :D
    tasarimkaravani.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil