14 Mart 2014 Cuma

Resim yazısı ekle
Merhabalar sizlerle ilk defa denediğim bir lezzeti paylaşmak istiyorum. Kömbe yaptım,yapımı biraz meşakkatli gibi görünse de tatdığınızda,yoruldum ama buna değdi diyebileceğiniz bir tarif. Kalorosi biraz fazla ama arada böyle lezzetli kaçamaklar yapmak gerek .Kömbeyi ben kabaklı ,patatesli yaptım bence güzel oldu.Sizinde canınız çekti bende kömbe yemeliyim diyorsanız tarifi sizlerle paylaşıyorum..........

EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ

  • MALZEMELER
  • 3 YK YOĞURT
  • 1 SB SÜT
  • 1 Ç SIVI YAĞ
  • 1 PK INSTAND MAYA
  • 1 YK TUZ
  • 1 TK ŞEKER
  • 1 YUMURTA(sarısı üzerine)
  • 3-4 BARDAK ILIK SU
  • 5-6 SB UN
  • ÇÖREK OTU
  • İÇ HARÇ
  • 3 ADET ORTA BOY HAŞLANMIŞ PATATES
  • 2 ADET ORTA BOY KABAK
  • 3 YK SIVI YAĞ
  • 1 BÜYÜK SOĞAN
  • TUZ, KARABİBER
  • YAPILIŞI
  • Yoğurma kabına un, ılık süt ,sıvı yağ,yumurta beyazı,yoğurt alınır, maya eklenir karıştırılır.
  • Azar azar su eklenir yumuşak bir hamur elde edilir.
  • Patatesler parçalanır,ezilir,kabaklar rendelenir fazla suyu sıkılır, karıştırılır.
  • Tavaya  üç yemek kaşığı yağla ince kıyım soğan kavrulur .
  • Kavrulan soğan patates ve kabaklı  karışıma eklenir iyice karıştırılır, tuzu, karabiberi ilave edilir. .
  • İç harç hazır.
  • Mayalanan hamur önce ikiye ardından dörde bölünerek 10 beze elde edilir.
  • Bezeler tabak büyüklüğünde açılır.
  • Bezelerin 5'i aralara yağ sürülerek birleştirir ,elimizle  büyüterek açarız,ardından,yağlanmış tepsiye sereriz..
  • Hamurun üzerine iç harç yayılır.
  • Kalan bezelerde aynı şekilde hazırlanır iç harcın üzerine serilir kenarları yapıştırılır..
  • Kömbenin üzerine yumurta sarısı sürülür.
  • Kömbe fırına verilmeden önce dilimlenir.
  • Çörek otu serpilir.
  • Öncede ısıtılmış fırında 25-30 dk pişirilir.

  • AFİYET OLSUN..........







Paylaş:Facebook Twitter Google+

2 yorum:

  1. pateteslide çok severim canım.nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. İLK DEFA YAPTIM ,TEŞEKKÜR EDERİM :))MUTFAĞA BUYRUN

    YanıtlaSil