28 Şubat 2014 Cuma

Merhabalar bugün sizlerle MERCİMEKLİ MANTI tarifi mi paylaşmak istedim.Kızımla birlikte yaptık. Sabah erken kalktık ,öğlene yetiştirdik,okula gitmeden anne kız etkinliği oldu.Kızımın küçük merdanesi,küçük hamur açma tahtası var ona küçük mutfak aletleri almıştım birlikte eğlenerek mantı yaptık.Hamurunu ben yoğurdum ona yeterince hamurunu verdim gerini eksiksiz yaptı .Mantıları aslına bakarsanız benim mantılardan daha düzgün oldu sanki .Biz eğlenerek yaptık,beğenerek yedik sizde deneyin beğeneceksiniz.Bu arada mantımız Eskişehir yöresini mantısı'dır.Biz mantımız haşlayarak pişirdik biraz kendi ağız tadımıza uyarladık.
  • MERCİMEKLİ MANTI TARİF, MERCİMEKLİ MANTI NASIL YAPILIR,MANTI TARİFİ,HAMUR İŞLERİ,MERCİMEKLİ HAMUR İŞLERİ,SARIMSAKLI MMANRI TARİFİ,YOĞURTLU MERCİMEKLİ MANTI TARİF, KOLAY MERCİMEKLİ MANTI TARİF,PRTİK MERCİMEKLİ MANTI TARİFİ

    EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ


    • MALZEMELER
    • 1 SB YEŞİL MERCİMEK
    • 1 ADET ORTA BOY SOĞAN
    • 2 YK SIVI YAĞ
    • 1 YUMURTA
    • 2 YK TEREYAĞ
    • 6 YOĞURT
    • 1 DİŞ SARIMSAK
    • 3 SB UN
    • KURU NANE,TOZ KIRMIZI BİBER
    • YAPILIŞI
    • Yoğurma kabına un ,yumurta ,tuz alınır karıştırılır,1 bardak suyla yoğurulur.Dinlenmeye alınır.
    • Mercimek üzerini geçen suyla haşlanır.
    • Tavaya soğan ve 2 yk sıvı yağ birlikte kavrulur.
    • Mercimeğin suyu süzülür, soğan eklenir, birlikte karıştırılır.
    • Dinlenen hamur açılır ne çok kalın ne çok ince hamur açılır.
    • Açılan hamur küçük kareler olarak kesilir.
    • İç harç karelerin üzerine yeterince pay edilir.
    • Mantılar kenarlarından birleştirilerek kapatılır.
    • Kaynayan tuzlu suda haşlanır.
    • Yoğurda ezilen 1 diş sarımsak  eklenir.
    • Haşlanan mantılar servis tabağına alınır,üzerine yoğurt eklenir.
    • Tavada tereyağ kızdırılır,nane toz biber eklenir.
    • Servis tabağındaki mantının üzerine gezdirilir.
    • MERCİMEKLİ MANTI  YEMEĞİMİZ HAZIR.

    • AFİYET OLSUN......










Paylaş:Facebook Twitter Google+

2 yorum:

  1. İnsanın çocuklarıyla bir şeyler yapması ne büyük nimet,bende oğluma almıştım küçük sofra ve merdane ikiside çok meraklı mutfağa.
    Mantı çok çok güzel olmuş kızınızın ve sizin ellerinize sağlık her daim sevgi ve muhabbetle zaman geçirmeniz dileğiyle

    YanıtlaSil