19 Ocak 2014 Pazar

Memleket yemeğiyle karşınızdayım.Antalyalı olup Piyazı tarifi yazmamak  olmaz dedim mutfağa girdim ve sizlerle tarifimi paylaşmak için Piyazım'ı yaptım.Sizlerle buluşturma zamanı geldi.Antalya piyazın en yakın arkadaşı ızgara köftedir .Sizin tercihiniz nasıl olur bilmem ama piyazı birde böyle deneyin derim.
ANTALYA PİYAZI TARİFİ,PİYAZ TARİFİ,PİYAZ,TAHİNLİ PİYAZ TARİF,ANTALYA YEMEKLERİ,ANTALYA PİYAZI NASIL YAPILIR,YUMURTALI PİYAZ TARİFİ,TAHİNLİ SOĞUK TARİFLER,TAHİNLİ SALATALAR,DEĞİŞİK SALATA TARİFLERİ,TAHİN SOSLU SALATA TARİFLERİ, TAHİNLİ FASULYELİ TARİFLWR,TAHİN SOSLU TARİFLER,

EMEL'İN SİHİRLİ ELLERİ

MALZEMELER

400 GRAM KURU FASULYE

1 ÇAY BARDAĞI TAHİN

1 LİMON

1 ÇAY BARDAĞI SİRKE

1 KAHVE FİNCANI ZEYTİN YAĞ

1 YUMURTA (katı haşlanmış)

8-10 DAL MAYDANOZ

5-6 ADET KİRAZ DOMATES

1 ADET ORTA BOY SOĞAN

TUZ,KİMYON ,KARABİBER

YAPILIŞI

FASULYE SERVİS TABAĞINA ALINIR. (akşamdan ıslanıp haşlanmış).

BİR KASEYE TAHİN ALINIR LİMONUN YARISI SIKILIR  KARIŞTIRILIR, SİRKESİ  

ZEYTİNYAĞI , TUZU ,KARABİBERİ,KİMYONU EKLENİR KARIŞTIRILIR.

 SOS FASULYELERİN ÜZERİNE GEZDİRİLİR.

DOMATES  DOĞRANIR, MAYDANOZUN SAPLARI AYIKLANIR İNCE KIYILIR, 

YUMURTA DOĞRANIR VE SERVİS TABAĞINDAKİ SOSLU FASULYE KARIŞIMININ ÜZERİNE EKLENİR .(ben yarısını üzerine ayırdım).

SOĞANI 'PİYAZLIK 'DOĞRANIR TUZU ATILIR, ZEYTİN YAĞI GEZDİRİLİR.

SERVİS EDİLİR.

ANTALYA PİYAZI  hazır.

AFİYET OLSUN...


Paylaş:Facebook Twitter Google+

5 yorum:

  1. Eskiden küçük bir dükkanda sadece piyaz satardı yanında başka hiçbir şey yoktu. Sonra ölünce oğulları devam ettirmemişler daha doğrusu merak edip nasıl yapıldığını öğrenmemişler diye biliyorum. Çok eskiden bir kere Antalya'da yemiş inanılmaz beğenmiştim. Değişik bir tadı vardı acaba şimdi sizin tarifte gördüm tahin miydi o tat? Teşekkürler bu güzel paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET İLHAN BEY DOĞRUDUR O ANIMSADIĞINIZ TAT, TAHİN YANINDA SİRKE LİMON KARIŞINCA İŞTE SİZE HARİKA BİR SOS .

      Sil
  2. piyaz nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.takipteyim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Harika bende bir antalyalı olarak çok severim piyazı:) Ellerinize sağlık.Blogunuzu takibe aldım.Bende bloguma beklerim.Sevgiler:)

    YanıtlaSil